Köpvillkor

1.Allmänt:

Alla våra produkter tillverkas från grunden och har en beräknad leveranstid på cirka 1-2 veckor
Din beställning skickas som förstaklassbrev eller postpaket med PostNord eller DHL.
Fraktkostnaden är inkluderad i priset för alla våra produkter inom Sverige.
Många av våra produkter är frysvaror, förutom våra drycker som är kylvaror samt kapslar och granola som förvaras i rumstemperatur.
Frys- och kylvarorna bör sättas i frysen eller kylen omedelbart efter mottagandet, men klarar sig undan postgången.
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera och ändra våra köpvillkor vid behov. De köpvillkor som gäller vid beställningstillfället är de som är angivna på vår webbplats.

2.Beställning:

När du slutför ett köp hos oss ingås ett bindande avtal mellan dig som kund och oss som leverantör. En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angivit vid beställningen.
Om du inte mottagit en orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar vid misstanke om bedrägeri eller felaktiva uppgifter.

3.Priser och betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) eller Euro och inkluderar moms.
Vi erbjuder betalning genom Apple Pay, Goggle Pay, Swish och Klarna. Klarna kan du välja bland följande betalningsalternativ:

  • Klarna Direkt – Betalning dras direkt från ditt bankkonto
  • Faktura – Betala inom 30 dagar från leveransdatumet.
  • Dela upp betalningen – Möjlighet att betala i delbetalningar.
  • Kortbetalning – Betala med Visa, Mastercard eller American Express.

Vid betalning genom Klarna tillämpas Klarnas egna villkor. Läs mer om Klarnas användarvillkor

4.Leverans och frakt

Vi levererar inom Sverige och för vissa produkter inom Europa.

  • Leveranstid: Cirka 1-2 veckor
  • Fraktbolag: PostNord som varubrev direkt till brevlådan (små paket) eller DHL till paketombud (stora paket och flaskor).
  • Fraktkostnad: Inkluderad i priset inom Sverige

Skulle en försändelse försvinna under transporten, vänligen kontakta oss via epost: info@doktorhonung.se

5.Ångerrätt och reklamation

Enligt distansavtalslagen gäller ingen ångerrätt för livsmedel, kyl- eller frysvaror. Därför kan du inte returnera dessa produkter efter att beställningen har genomförts.
Om produkten är skadad vid leverans eller om du har fått fel vara, vänligen kontakta oss inom 24 timmar efter mottagandet. Skicka ett e-postmeddelande med ordernummer och bilder på skadan till info@doktorhonung.se så hjälper vi dig att lösa situationen!

6.Personuppgifter och integritet

Vi behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddslagstiftningen (GDPR).
Dina uppgifter används endast för att hantera din beställning och kommunikation kring ditt köp. För mer information, läs vår integritetspolicy.

7.Kontaktuppgifter

Har du frågor kring våra köpvillkor eller din beställning?
Kontakta oss på info@doktorhonung.se.

Vi tackar för ditt köp och förtroende!

© Doktor Honung

Logga in